8 t/m 11 jaar
Het mysterie van Botteldorp SPEUR-ESCAPE
De politie van Botteldorp staat voor een groot mysterie. In het rustige dorpje gebeuren vreemde dingen. Zo is de kampioensbeker van FC de Goalmakers gestolen, de diamanten van mevrouw Flamant zijn verdwenen, de kippen van boer Knol leggen geen eieren meer, of iemand heeft ze meegenomen en de voordeur van Dokter Groen is roze geschilderd.
Politieagent Wout Kop zit met de handen in het haar. Hij wil deze zaak natuurlijk tot op de bodem uitzoeken. Hij wil weten wie de dader is én waar de verdwenen spullen zijn.
Helpen jullie mee dit mysterie oplossen? Wout Kop vraagt jullie eerst een kijkje te nemen in een leegstaand huis in Botteldorp..........
Leeftijd: Deze speur-escape is geschikt voor kinderen van 8 t/m 11 jaar.
Duur speurtocht: Je kunt voor deze speurtocht 1 tot 1.5 uur aanhouden, gebaseerd op een route van 3 tot 3.5 km wat een haalbare afstand is voor deze leeftijd.
Duur escape room: Er zit geen tijdslimiet aan deze escape room. Afhankelijk van de leeftijd en de grootte van de groep verwachten we dat de kinderen +/- 20 minuten nodig hebben om uit de escape room te ontsnappen.
Aantal spelers: Om alle kinderen betrokken te houden raden wij u aan deze speur-escape met niet meer dan 8 kinderen te spelen.
Na bestelling binnen 24 uur in je mailbox, Je print alles zelf uit.
Wat is een speur-escape en hoe gaat het in zijn werk?
een Speur-Escape is een speurtocht die begint of eindigt in een escape room. In dit geval starten de kinderen in de escape room. Ze kunnen de escape room alléén verlaten als ze de sleutel te pakken krijgen van de uitgang. Dit lukt als ze de 3 cijfers van het slot vinden. Daarna gaan de kinderen tijdens de speurtocht op zoek naar aanwijzingen om zo de dader en de verdwenen spullen te vinden.
Voor de speurtocht moet een route uitgezet worden waarlangs de pijlen en puzzelkaarten opgehangen worden. Voor de escape room heb je één kamer/ruimte nodig.
Inhoud:
- Een duidelijk draaiboek
- Uitnodigingen
- Pijlen om de route uit te zetten
- Alle benodigdheden voor de speurtocht
- Alle benodigdheden voor de escape room
Hier moet je zelf voor zorgen:
- Kleurenprinter
- Schaar, hobbymesje, een aantal pennen, plakstift
- Plakband, wasknijpers of punaises om de aanwijzingskaarten en pijlen op te hangen
- Een (weck)pot, doosje of kistje om het slotje aan te bevestigen
- Optioneel: 3 cijferig bagage slotje
Voorbereidingstijd:
Alle onderdelen voor deze speur-escape kun je zelf uitprinten en uitknippen. Voor de speurtocht moet een route uitgezet worden waarlangs de pijlen en opdrachtkaarten opgehangen worden. Er moet een kamer/ruimte klaargemaakt worden waar de kinderen de escape room kunnen spelen. Deze ruimte moet afsluitbaar zijn met een sleutel. Buiten het uitzetten van de route en het klaar maken van de escape room verwachten wij dat je (inclusief printen en uitknippen) niet meer dan 4 uur voorbereidingstijd nodig hebt. Wij raden je aan het draaiboek aandachtig te lezen, hierin staan de voorbereidingen duidelijk beschreven.
Verzenden:
Na het afronden ontvang je de bestelling binnen 24 uur in je mailbox. Check bij het invullen van je gegevens dat je e-mail adres juist is vermeld.